سركنسول ایران در حیدرآباد هند: برنامه هسته ای متوقف نمی شود
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا 'محمود صفری ' روز چهارشنبه به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران در حیدر آباد، داشتن انرژی هسته ای را حق مسلم ایران خواند و گفت: برخی قدرت های بزرگ نباید از فشارهای سیاسی برای متوقف ساختن حقوق قانونی ما استفاده كنند چون این اقدامات ایران را از دنبال كردن هدفش باز نمی دارد.

وی تاكید كرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید كرده است كه دانش هسته ای بومی ایران توسط دانشمندان هسته ای این كشور با مقاصد صلح آمیز است و مساله هسته ای ایران باید از طریق گفت وگو حل شود.

صفری با اشاره به افزایش فشارهای اقتصادی آمریكا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: درست است كه تحریم ها از بعضی جهات بر اقتصاد ایران تاثیرگذار است اما با این حال، ایران كار تحقیقات هسته ای خود را به عنوان یك پروژه علمی با كاربری غیرنظامی متوقف نمی كند.

صفری با محكوم كردن جنایات استكبار جهانی در ترور دانشمندان هسته ای كشورمان اظهار داشت : دولت هایی كه مرتكب این عمل زشت شدند باید پاسخگوی مجامع بین المللی و مردم ایران باشند.

وی همچنین ادعاهای مطرح شده علیه ایران از سوی آمریكا طی سه دهه گذشته را نادرست خواند و افزود: در صورت حمله دشمنان، ایران برای مقابله با آنان آماده است.

این دیپلمات كشورمان در حیدرآباد، روابط هند و ایران را در حال گسترش و حجم تبادلات تجاری میان دو كشور را بیش از 15 میلیارد دلار عنوان كرد و افزود: این در حالی است كه تنها حجم مبادلات ایالت آندراپرادش با ایران حدود 500 میلیون دلار است.

وی همچنین به مسلمانان حیدر آباد هند نوید داد به زودی شركت هواپیمایی آسمان پرواز مستقیمی از حیدرآباد به مشهد دایر می كند.

آساق ** 589**2047**





:: برچسب‌ها: گل , ژاپن , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: